Nu så!

Jag har inte kunnat skriva på några dagar nu för man har haft fullt upp och när man väl har haft tid så har man bara slappat , för trött har man varit.
Electra började flämta som en idiot den 20:de klockan 11.00 , Jag trodde att hon var jätte nära, eftersom sist gång började hon flämta vid 16.00, och första  valpen kom vid 18.00 ..
Men tiden gick och det kom ingen, klockan blev 21.00 ....22.00...23.00.... Jag var SÅ nära på att gå och lägga mig och ställa larmet 03.00 , men tur att jag inte gjorde det.
Istället satte vi på kaffe och satt där inne med henne. Hon hade jätte ont stackarn..
Tills slut började komma vatten med lite blod i och då förstod vi direkt att äntligen kommer det en valp.
Första kom 02.04 , den kom utan påse , så jag och david var jätte oroliga att den var död. Hon hade jätte problem att få ut den dessutom så david fick ta båda händerna och dra ut honom . Första valpen var beigebrun och var en hane.
Sedan gick det en stund mellan varje och jag fick vara där och slita upp påsarna, (hon kan ju de själv) , men så att allt blev rätt och så vi inte förlora någon.
Vid 05.30 var väl allt klart,men vi trodde hon hade en kvar , så jag la mig lite på sängen och somnade bara på några sekunder, medans david var uppe 2,3 timmar extra. Men det kom ingen mer.
Det blev nio stycken små söta valpisar. Så nu har vi fullt upp här hemma!
Lägger upp bilder senare då man ser lite mera.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, bebisar.. grattis till henne/er! :)

2009-08-23 @ 23:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0