De senaste!

Dålig uppdatering.. japp!
Iallafall, i måndags var vi ju på efterkontroll på MVC.
Fick äntligen svar utav min barnmorska om vad som egentligen hände dagen då Nicole föddes.
Hur ska jag förklara, lite svårt.. men under vändningsförsöket gjorde läkarn sönder moderkakan (som ni vet).
Men jag trodde ju att det var liksom en del som lossna men det var nämligen så att där moderkakan sitter fast, där hade den lossat lite. Hade jag inte berättat om hur jag kände, allt med sammandragningarna osv efter vändningförsöket så hade de nog inte märkt de själv. För enligt dom så hade jag symtom som man får när detta händer. Och när det sedan hade plockat ut henne såg de att jag hade ett blåmärke vid moderkakan.
Fick utskriver 6-8 blad - skriftliga journaler. Inget jag förstod så jätte mycket utav eftersom dom använder så knepiga ord. Men jag har heller inte läst igenom det  noga utan bara lite snabbt. Ska ta tag i det nu någon dag och kanske kolla lite här på internet va vissa ord betyder för då förstår man ju mer.
Mitt blodvärd på MVC låg på 117, vikten låg på 48,1kg med kläder.
Ganska nöjd faktiskt, vikten kunde vi kanske ökat med 3 kg tycker jag, men nu har jag faktiskt fått min aptit tillbaka så förhoppningsvis går jag upp lite snart igen.
Blodvärdet var väldigt bra eftersom att det låg på 77 när jag åkte hem från BB.
Nog om det..
Igår var jag och Maggan på Ullared.
Vi handlade en massa fint, jag orkar inte skriva upp allt här men det blev en taklampa, kläder till barnen och ja lite allt möjligt. Nöjd över allt iallafall :)
Igår vände sig även Nicole från rygg till mage första gången. Min skrutt!!
Nu ska jag tända lite mer ljus här hemma, det är så kallt att jag fryser om fötterna och näsan. Helt sinnesjukt.
Inte konstigt man blir sjuk här.
Godnatt alla.

Kommentarer
Postat av: svärmor

Köp ett par fårskinnstofflor.jätteskönt att ha på fötterna.

2010-09-02 @ 08:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0