Idag är det BARA en månad kvar...


Sedan har du förhoppningsvis tittat ut !!
Vad jag själv tror , så tror jag inte att jag kommer gå hela tiden ut . Men man vet ju faktiskt aldrig ...
Det kommer bli så skönt att få det gjort, och få dig till famnen istället .
Jag känner mig jätte nervös inför förlossningen, inte de att jag är rädd men man vet ju inte riktigt vad som väntar.
Men jag får lyssna på min barnmorska, hon sa att ta en värk i taget, för efter en värk kommer det oftast en paus på en minut, men som hon sa att man mår ju fortfarande inte så bra under pausen att man skulle kunna tänka sig att gå ut på stan och shoppa. haha där fick man ett litet garv.
Men att det är viktigt att ta en värk i taget och inte stressa upp sig på att det kommer göra ont, för då spänner man sig bara istället och då blir det inte riktigt bra.
Hon sa "tänk att allt är positivt" .. All smärta är ju just för en anledning, en postitiv sak som händer så även om det gör ont så tänk att man gör det för att få detta underbara barn till sig. Ja ska försöka följa hennes råd, kanske inte är så där jätte lätt men jag ska absolut försöka till 100% , att bara slappna av, det kommer nog gå jätte bra .
Sedan berätta hon att oftast om man är lite längre, smalar och inte så stor så går förlossningen mycket lättare, jämfört med de som är lite mindre och kompakta.
Nästa gång ska vi prata om våra tankar kring förlossningen, och amningen och även om lite smärtlindring ..

Nu ska jag fortsätta med mitt städ och min tvätt . Snart kommer Anna Elf på besök, vid 17.15 så jag har lovat henne någon kaka också , får se vad vi hittar i kokboken :D
kram på er ..

Kommentarer
Postat av: sandra jonsson

Lycka till med allt vännen

2009-01-19 @ 16:42:44
URL: http://jonsson89.blogg.se/
Postat av: jenka

Haha, går alltid in här för när du har fött ( om det nu blir samma datum) då e det 2 månader kvar tills ja fött ;P du räknar ner åt mig. hehe

2009-01-19 @ 16:45:41
URL: http://liljen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag satt ju och skämta mellan mina värkar så man hinner glömma hur värken känns innan nästa kommer! Snacka om guldfiskminne! :D

2009-01-20 @ 15:49:09
URL: http://hafstad.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0