3-dagarsfeber!

Det är vad min lilla skrutt har, vad vi tror iallafall. Både jag och Iszabella har ju vart riktigt snoriga här hemma.
Och iförrgår på kvällen blev Iszabella jätte hängig , och igår morse vaknade hon med feber. 39,9 dessutom.
Hon fick också en liten feberkramp. Hennes feber gick inte ner mer än till 39 grader igår, så vi har fått vara observanta och inatt fick hon ligga brevid mamma. Klockan 05 på morgonen vaknar jag av att hon är jätte varm igen, och hon frös något fruktansvärt, låg där och smågrät för att det var jobbigt. Tog tempen som visade 39,2 , hon fick en alvedon sedan la vi oss i soffan och gosade. När vi sedan vaknade var hon precis som vanligt igen, dock har febern inte lagt sig utan ligger fortfarande på lite över 38, och på detta har hon fått massa prickar över heeela kroppen. Jätte ljusa prickar. Nu ligger hon och sover, så imorgon blir det vårdcentralen om febern inte lagt sig och om prickarna har blivit värre. Och inte nog om detta, så har hon fått blöjeksem vid ena ljumsken , och vi har nu testat flera olika sorters blöjor, vad ska jag göra? Ja får kolla upp det när vi ska till BVC, förhoppningsvis kanske vi får en tid på måndag, skulle egentligen dit och vaccinera Iszabella igår men pga hennes snuva och feber så gick ju inte detta.
3-dagarsfeber.
Dock ser det inte så farligt ut som på bilden nedan.

Kommentarer
Postat av: carina

använd bara libreos blöjor och prova med inotyolsalvan eller vitt vaselin men börja med inotylsalvan

2010-08-25 @ 21:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0