50% avklarat!

Graviditetsvecka 21 (20+0)
Nu så, nu idag har man gått halva tiden. Känns oerhört skönt, men samtidigt som jag faktiskt inte är här.
Det känns som jag har stannat i vecka 18 eller något.
Blir nog lite mer verkligt när bebis börjar röra sig mer och man får den där "jätte stora" magen.
Magen växer allt, men samtidigt inte känns det som.
Får lite knuffar då och då, oftast när jag har ätit eller druckit något. Då blir h'n glad där inne. :)
Eller vid 01,02 på natten då sätter h'n igång med sitt liv där inne.
Så vi går nog om varandra, när jag sover är h'n vaken och tvärtom.
H'n sparkar mig även ner mot blåsan, och det känns verkligen.
Läste på internet att det inte är så ovanligt att man inte känner sparkarna så ofta, då bebisen kan ligga i en ställning så att h'n sparkar mot ryggen istället, men att de brukar komma mellan 20 -26.
Det stod att man kunde känna sparkar ena dan och sedan inte några alls på dagar , eller veckor. Det hade nog skrämt en lite, känner ju dagligen men inte ofta. Kanske 5 gånger om dagen.
Annars mår jag fint fint, har dock fått sån aptit att jag gärna småäter på kvällarna.
Stora o ömma bröst redan, något jag aldrig fick såhär tidigt med Iszabella. Men varje graviditet skiljer ju sig. Ganska så häftigt faktiskt.
Foglossning är något som har börjat komma, ajaj. Nerå, jag står ut men ibland blir de lite jobbigt att stå upp.
De sitter liksom i själv blygdbenet eller hur man ska förklara och vid ljumskarna.
Nu längtar jag så efter vår lilla knoddis.

(skriver jag någon gång han i mina inlägg så blir det nog bara så automatiskt då jag brukar säga han , istället för den , bebis osv. Låter bättre att säga han eller hon, men hon låter bara så konstigt. Så jag gör som min barnmorska för hon säger också han. Ja ni fattar nog vad jag menar :) )

  •  Första dagen for din senaste mens var 30-Sep-2009
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 07-Jul-2010 (Kräftans tecken)
  •  Du är gravid i vecka 20+0.
  •  Bebisen väger c:a 306 gram. *
  •  Bebisen är c:a 22.5 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 50% av graviditeten.
  •  Du har 139 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 30-Sep-2009 till 28-Dec-2009
  •  Din andra trimester varar från 29-Dec-2009 till 29-Mar-2010
  •  Din tredje trimester varar från 30-Mar-2010 till 07-Jul-2010

      Bild kommer senare.


  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0