Akuten

Igår hade Nicole feber, (37.7) trodde mer det berodde på värmen här hemma för igår var det riktigt äckligt varmt alltså. Jag lät henne ligga inne i sovrummet med fläkten på så det blev svalt och skönt för henne. Febern steg som högst till 38 . Ville avvakta lite innan jag ringde sjukvårdsupplysningen. Febern var sedan nere på 37.5 , men efter att ha läst lite på internet om att man bör kontakta läkare om för tidigt födda barn har 38 grader och lite annat så ringde david in och hon tyckte att vi skulle åka in till akuten för undersökning. Vi blev uppropade bara 2 min efter att vi hade kommit in. Allt såg bra ut tyckte läkarn men hon ville ändå ta prover på henne ifall det skulle vara en infektion. Så mammas lilla tjej blev stucken i handen, men hon fick lite socker så hon snutta som aldrig förr. :)
Sedan fick vi sitta och vänta i 1 och en halv timme ungefär , kändes som en evighet. Hade det varit en infektion, så hade vi blivit inlagda och jag kände bara att jag inte orka bli inlagd och jag tänkte de värsta. Men allt var så fint så med vår fina Nicole. Så vi fick åka hem igen. När vi kom ut till väntrummet då satt det 2 pensionärer där, som antagligen suttit där långt innan vi ens kom till akuten och då hade vi ändå varit på sjukhuset i ca 2 timmar. Stackars gamlingar. Ska de verkligen behöva vänta så länge ? Gamla och barn borde gå först. Det tycker jag iallfall.
Klockan var ändå lite innan 12 på natten när vi åkte hem. Jag fick så ont i hjärtat på något sätt, jag tyckte så synd om dom.
.
Iallafall, idag har vi varit på BVC med lilltjejen , hon hade gått upp från 3120gram till 3405gram.
Växt 1 1/2 cm så hon är 49,5cm lång. Och ett huvudomfång på 35,5cm .
När jag skulle iväg med Nicole till BVC, skulle Iszabella "ut och handla" eller något.
Hon stod här i vardagsrummet och vinka till oss, och sa hejdå och gick sedan ut till hallen. Haha.

Kommentarer
Postat av: carina

Haha hon är för söt Iszabella. Tur att det var bra med lilla nicole

2010-07-13 @ 15:45:42
Postat av: svärmor

Om hon är så shoppingsugen nu,hur ska hon bli när hon tonåring?

2010-07-14 @ 21:46:10
Postat av: Faster anna

hahahaha va söt hon är :)

Nämen titta, väskan hon fick av faster ;) Hon älskar mig nog trotts allt ;)

2010-07-15 @ 13:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0