Barnmorskan!

Idag klockan 8.00 var jag och David hos barnmorskan, vi pratade om våra förväntningar inför förlossningen, och amningen.
Vi har väl inga större förväntningar, vi vet ju inte hur det kommer gå till eftersom det inte är något man upplevt innan.
Men mina tankar kring förlossningen är väl att försöka ta det lugnt och inte stressa upp sig.
Så kommer det nog gå bra ..
David fick papper om massage, haha !! Men han är redan duktig som han är, jag får ju faktiskt massage varje kväll. Har jag tur ? :)

Magen var 34 cm, så den har växt en centimeter på 2 veckor, men ligger jätte bra till i kurvan så det är inte för lite.
Hjärtljuden låg på 144 denna gången .. Har inte varit så lågt innan men det är ju ingen fara ..
Men har i genomsnitt legat på 160 varje gång, så det är ju roligt att det är lite skillnad.
Oså var det ju HBt , som var jätte lågt sist gång.. Men idag låg det på 138, så bra hade det inte varit någon gång innan.
Och jag äter inte mer än en tablett duroferon , hon bad ju mig sist att äta två styckna om dagen, men jag har faktiskt inte behövt det, har inte känt att det har behövts.
Så nu har vi en ny tid den 16:e , undra om det blir något överhuvudtaget :) , förhoppningsvis inte.
Vi tog den tiden eftersom att jag tror att jag kommer få mellan den 15 - 16 :e så jaa som sagt vi får se.
David tror ju däremot att jag kommer gå över tiden, kan stämma men jag hoppas inte ! :)
Ne nu ska jag lägga mig i sängen brevid min man , och bara gosa. Det är det bästa som finns..
Vi två .. snart tre .. kan inte bli bättre.
Hejhej .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0