Kanske börjar min kropp bli normal igen? :)

Måste bara nämna ..
Jag förstår verkligen INTE folk som inte ens försöker att amma sina barn.
Finns vissa som säger att brösten är något sexuellt och blabla.. 
Men de som säger så måste ju fan vara helt jävla pantade i huvudet.
Varför har vi kvinnor fått bröst för?
Jo för att kunna amma.
Sedan finns de andra som klagar över att de gör ont, men följer man bara alla tusentals råd man får så funkar det alldeles utmärkt.
Däremot så finns det vissa som verkligen vill amma sina barn men som inte kan och de pga olika anledningar.
Jag är en av många som iallafall har kämpat mig igenom nästan 5 månader, 
det kanske inte låter mycket men det är väldigt mycket för mig då det tog så på mina krafter.
Hon tog all min energi så jag rasade 7kg mer i vikt , än vad jag vägde innan jag blev gravid.
Nu i slutet tappade jag hår så fort jag duschade, hela händerna var fulla. 
Men trots allt har jag verkligen kämpat och kämpat.
Jag har inte slutat helt med amningen, det går inte att ta ifrån Iszabella bröstet helt riktigt än utan hon får bröstet morgon,kväll och på natten.. 

Bara på dessa dagar hon har tagit flaskan så har jag gått upp ca 2-3kg.
Och idag fick jag även min M tillbaka, som jag inte haft någon gång under amningen.
Det behöver inte bero på det, eftersom att det är stor chans att man inte får den när man ammar.
Men jag tror nog att det var just för hur jag mådde.
Jag förvandlades ju från människa till mjölkmaskin.
Tur att man har mycket bröstmjölk i frysen.. 
Även råmjölk .. Så än är det inte slut.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja lilla Gumman, jag har sett hur du har mått men ändå fortsätt tappert för att du ville amma,så det finns inget att klaga på,men hade BVC fått sin vilja igenom så skulle du sluta amma när hon var 2,5 månad.Så vad alla andra tycker får stå för dom...men som du skriver så har ju andra slutat för att de e rädda om sina bröst, det gör ont, det känns obehagligt, man får häng bröst(vilket inte stämmer) ne kan man ha de ursäkterna till att inte amma så varför skaffa barn? Och sen kan folk mä att skriva att de sitter o dricker alkohol i stället....NÄ FY!!!Du har varit otroligt duktig i alla fall..älskar dig



Har ringt er flera ggr i dag men ingen som svarat:(

2009-07-11 @ 23:02:24
Postat av: Nathalie

Härligt att du börjar må bättre :)

2009-07-12 @ 21:44:13
Postat av: jenka

ja det e ju upp till var och en, man e ju lika va man än gör. Jag känner mig som en sämre mamma just för att min kropp inte hann med och mjölken inte producerades. Vad ska man göra då? Det är det underbaraste som finns och mysigt. Jag önska jag kunde amma. Så irriterande att det inte funkar då. :(

2009-07-13 @ 00:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0