Måndag !

blev inget inlägg igår , jag och Iszabella var så trötta båda två efter en lång natt .
Så igår låg vi två i sängen och bara gosade .. det var såå mysigt!
Igår var det en månad sedan Iszabella föddes, tiden har gått fort och den kommer antagligen bara gå fortare nu när man lärt känna henne mer . För det tar ju lite tid innan man lärt känna varandra helt, och tills man vet vad hon vill osv.
Just nu håller vi på och jobbar med den förbaskade nappen , inte visste man att det skulle vara så svårt med en napp.
Jag trodde det var en självklarhet och att alla barn älskade napp, men nej där hade jag väldigt fel.
Visst att det är väl ganska postivt att inte börja med napp, eftersom att det kommer bli ett helvete att få den ifrån henne sedan.
Men det går heller inte vara utan, för så fort hon blir ledsen och skriker så vill hon ha bröstet, och det blir ganska jobbigt till slut.
Har även testat med nappflaska, men det ville hon inte heller.
Ioförsig så har jag ju inte testat någon mer gång så jag vet inte om hon kommer att ta den sedan, men jag testade enbart för att se hur mycket hon åt. Men det gick ju inte ..
Bara hon tar nappen så är jag nöjd, jag hade ju ändå tänkt amma så nappflaskan finns det väl ingen nytta för , om inte mamma eller davids mamma ska ha henne under en dag lite längre fram men det får man ju ta då.

Mamma och Iszabella somnade för ett tag sedan i soffan, så nu ligger de och myser så gott.
Men vi får allt ta och klä på sessan snart, för vi ska hem ..
och då ska jag och david mysa i våran soffa med andra avenyn som vi inte har sett på länge :)
Godnatt allihopa, sov så gott!
Pusshej


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det var sååå mysigt att somna med henne,samtidigt som jag avlasta er lite från att hon bara ville ha bröstet, så jag truga lite med nappen och vips så somna hon på min mage och jag strax där efter,mysigt.....

2009-03-24 @ 00:37:45
Postat av: Marie

ni kan testa olika nappar.det gjorde davids syster.leo var lika dan.be david prata med henne.

2009-03-24 @ 08:06:03
Postat av: Helena

Leo tyckte inte om såna där anatomiskt formade nappar som tex Esska. Den enda som han ville ha var MAM i latex. Den kör vi med fortfarande. Coop säljer en napp som heter Daddy's Choice eller nåt liknande, det är en lite mindre napp.

2009-03-25 @ 09:12:58
Postat av: jessica

vad är det för napp ni har till henne?

2009-03-25 @ 10:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0