Iszabella är som en 6 månaders bebis :)

Igår så var ju vi på BVC.
Hon hade inte gått upp så mycket, från 4565g - 4890g ungefär.
Men sköterskan sa att det inte var någon fara för vid denna perioden stannar dom upp ett litet tag, sedan går de upp igen.
Iszabella hade växt från 56,5cm till 59cm :) Långa unge..
Hon låg på skötbordet, och då sa ja till sköterskan ... håll henne i händerna så får du se hur hon kämpar sig upp.
Då sa hon "Ja detta ska ju en bebis inte görra förrän 6månader" .. haha .
Då sa ja även att hon lyfter upp hela huvudet om man lägger henne på mage, så det gjorde hon också.
Hon var nära på att rulla över till rygg från mage.
Hon sa att vi skulle tänka på vart vi lämnar henne , eftersom att hon är så nära på att rulla över och så.
Min goa flicka..

Jag ammar fortfarande Iszabella, men förhoppningsvis så tar hon nappflaskan idag som jag tänkt prova.
Måste få henne till att ta den, så hon får ersättning vid de stora måltiderna på dagen. Så kan hon få snutta morgon och kväll. Jag kommer aldrig kunna ta bort bröstet helt ifrån henne.
Anledningen till att jag ska ge ersättning är för att när jag ammar, så tar hon även hur mycket näring som helst utav mig.
Jag måste må bra, och orka med dagen så att jag även kan ta hand om Iszabella.
Igår mådde jag inte alls bra, det kändes som jag skulle svimma ett antal gånger.
Sedan är det inte så himla trevligt när det visar 47kg på vågen , och man kollar sig i spegeln och nästan ser ut som ett vandrande skelett.
Jag mår bra i övrigt annars, men man vill ju även att det ska synas.

Ne nu ska jag nog göra lite frukost och gosa med bella..

Kommentarer
Postat av: Jennie

du är fin vilket som, men fin hälsa är ju viktig den också! :) va gullit, hon är såå fin er lilla tös :)

2009-05-09 @ 20:08:19
URL: http://youngmom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0