MVC/ Efterkontroll !

Idag var det efterkontroll hos barnmorskan på MVC.
Det var faktiskt riktigt roligt att träffa henne igen, jag gillar henne..
Kanske man kan få henne nästa gång man blir gravid ? Underbart isåfall ..
När jag kom dit så skulle vi ta ett HB , som låg på 128 ..
En vikt 47.8 , med kläderna på :O
Ett urinprov, + ett graviditetstest...Som var negativt.
Vi pratade om förlossningen, att allt hade gått bra osv.
Jag sa till henne innan förlossningen att jag verkligen skulle försöka hålla mig till lustgasen, och så blev det så det var jag ju tvungen att säga :)
Hon läste journalen ifrån NÄL, där hade barnmorskan inte skrivit något om att hon hade sytt, eftersom att det bara var något stygn, och eftersom det inte var i öppningen eller innuti, men det ska ju ändå stå med tycker jag.
Där hade dom också skrivit "att det sprutade ut bröstmjölk" (dagen efter alltså) haha vilka ord.
Men iallafall, vi pratade om amningen, och hon fråga om det var såhär jag hade föreställt mig, jo fast inte att det skulle bli så svårt att få henne till att ta flaskan, eller nappen. Det är ju nästan en självklarhet, att alla barn älskar napp ..
Men men, kommer det att fortsätta såhär med min vikt, vet jag inte vad jag ska göra. För läkaren sa att det inte finns något att göra åt saken, bara äta feta saker så att jag får i mig fett. Men det är ju det jag gör?
Jag och kathrine pratade även om BB.
Jag sa att jag inte alls var nöjd med tiden där, personalen bara kom in och sa "hej jag heter --- , och det är jag som jobbar dag/kväll/natten" .. sedan fick man ingen information om något överhuvudtaget.
Sista dagen på BB , kom det in en barnmorskan som frågade varför vi inte hade gått ut till rummet, där man ska göra den dagliga rutinen med att tvätta naveln, och kolla över henne. Men vi hade inte alls fått den informationen!
Eller om vi hade fått lära oss hur man badar henne, inte det heller.
Blir irriterad bara jag tänker på det, varje gång är det precis som att uppleva allt det på nytt.
Dålig personal , eller ställe överhuvudtaget, jag kunde åkt hem med en gång och fått lika mycket information hemma ifrån "någon som inte ens finns" .
Kunde öppna mig helt för kathrine , om hur jag kände när vi var på BB.
Jag sa även att de bara skickade in en kurator till oss, som ställde frågor, som david sa " detta var ju mer som ett jävla förhör" . Då berätta kathrine att det har varit väldigt mycket prat om detta, och de på MVC tycker ej att det ska vara så.
Hon visste inte detta då innan jag hade fött utan efter .
Är man under 18 år, måste man prata med en kurator och är man över 19 eller om det var 20 år, så kunde man få bestämma själv. Men det fick inte jag , utan dom bara skicka in en . Och anledningen till detta var för att veta att man har rätt till försörjningstöd om man fortfarande bor hemma, eller om man inte har jobb osv. Men då kan dom säga det på ett finare sätt.
Efter en diskussion om det, så skulle vi göra en gyn-undersökning, hon kollade livmodern , äggstockarna (vilket va som det skulle)  och sedan skulle man ju även knipa :P och det gjorde jag perfekt tyckte hon. Så det var ju bra ...
fick även prevm. Minipiller, eftersom jag ammar kan jag inte äta riktiga p-piller, men jag skulle höra av mig när jag slutat amma så skulle vi fixa det.
Kommer sakna denna barnmorskan enormt mycket, hon är nog den bästa man kan ha. Och jag vet en person som kan hålla med mig, eller hur Jennie Hafstad? :)) Vi hade nämligen samma.. Grymt!
Jag kommer be om att få henne igen, nästan gång det är dags för en bebis! :)

Kommentarer
Postat av: Jenka

Va konstigt personalen var hur trevliga som helst när vi var där! det var tråkigt att de inte va det då? Vi kanske låg på olika avdelningar iof. Sen så skicka de inte in någon kurator till oss, eller fråga om vi ville ha? Dåligt, de borde ju ändå fråga tycker man ju :P

2009-05-27 @ 00:02:24
URL: http://liljen.blogg.se/
Postat av: Jennie

Samma här, hon var underbar :)

2009-05-27 @ 10:22:33
URL: http://youngmom.devote.se
Postat av: Anonym

Håller med dej angående BB. Ingen information, nästan ingen hjälp. Jag har också dåliga minnen av BB. Första tiden med sitt barn ska ju vara en bra tid, det fick man ju inte där.

2009-05-31 @ 20:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0