<3 !




GRAVIDITETEN!


Vilka var dina favorit kläder?
Mjukisbyxor och långa linnen.
Vad var din/dina favorit rätter? Gryta, och Tacos.
Vad var din/dina favorit dryck? Apelsinjuice och coca cola.
Vad tyckte du inte om ? Ost , potatis och ibland kaffe.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Potatis , som jag älskade innan.
Vad var du mest sugen på? Klementin och semla. (kunde äta en hel semlakrans på en dag):O
Hade du halsbränna? Nix aldrig.
Hade du foglossning? Ja i slutet..
Mådde du illa? Ja ifrån v.8/9 - v.12
Vilken sovställning var bäst? Jag kunde sova på mage hela graviditeten. :)
När var din BF dag? 19:e Februari
Gick du över tiden? Ja , hon ville titta ut den 22:e.
Hur mycket gick du upp i vikt? 10kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? Inte värst mycket, men jag hade.
Hur var ditt psyke? Bra!
Gnällde/klagade du? Någon gång.
Vad trodde du det var för kön? Pojke till graviditetsmånad 6/7.
Visste du vad det var för kön? Nej.
Hur såg ditt SF-mått ut? 35/36 som störst.
Var du rädd för något? Ja, såklart om allt var okej med henne där inne.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inga speciella tankar kring den eftersom att man inte hade upplevt detta innan, bara att jag skulle försöka ta det lugnt och fokusera mig på en värk och inte alla som kommer efter.
Hur ser du på graviditeten idag? En utav de bästa tiderna i mitt liv, finns inget härligare än att vara gravid.
 
FÖRLOSSNINGEN!

När började din förlossning: Hm, om jag ska räkna från de att jag hade ont så startade den vid 07.00 .
Hur började den? Med "surrande" värk som blev kraftigare och kraftigare, och värken satt vid svanken ungefär. När åkte ni in till förlossningen? Lite över 07.00.
Varför? Jag hade ju inte så jätte ont så vi hade kunnat stanna hemma en stund till, men jag ville vara på den säkra sidan, man vet ju aldrig om det påverkar barnet på något sätt. 
Vem/vilka åkte du in med ? David som är pappa till Iszabella, och mamma.
Fick du/ni åka hem igen? Nej. :)
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? NÄL i Trollhättan.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 4 cm.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Först fick jag ligga med CTG i en halvtimma, efter det låg jag i ett bad i ca en timma, och efter det satt jag på en sacksäck inne på förlossningrummet, självklart låg jag ju ner emellanåt också.
Vilka var med under förlossningen? David, mamma, barnmorskan, en praktikant, och när det var dags att krysta kom det in undersköterskor, två stycken tror jag det var.. Jag var rätt snurrig efter all lustgas.
Tog du nått smärtstillande? Ja, jag blev påtvingad lustgas vilket jag ångrar idag.
Grät du? Ja , när jag öppnade mig från 6 cm till 10 cm under 20 - 30 min.
Vad tyckte du var jobbigast? Att jag blev påtvingad lustgas så att jag inte kunde hantera mina värkar, vilket jag hade kontroll över innan. När jag fick lustgas så fick värkarna kontroll över mig istället. Jag har dessutom väldigt många minnesluckor efter lustgasen, så det är inte så mycket jag minns från förlossningen, vilket jag tycker är väldigt synd.
Var du rädd för något? Nej. 
Hur lång tid tog det? 6 tim och några minuter.
Hur ser du på förlossningen idag? Bästa upplevelsen i mitt liv, man kan inte jämföra det med något annat. Men som jag skrev innan om lustgasen, den gjorde så att jag inte riktigt minns mycket utav det som hände. Nu när man har varit med om detta en gång, så har man nog mer tankar kring nästa, hur man vill ha det osv, och då blir absolut ingen lustgas för min del.

BARNET!

Vad blev det för kön? En liten prinsessa! :)
Datum? 09-02-22 Kl. 13.17
Hur mycket vägde barnet? 3005gram.
Hur lång var barnet? 48 cm.
Vad var huvudomfången? 34 cm.
Hur mådde barnet? Hon mådde alldeles utmärkt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0