Rättegång nr: 1 - ÖVER !

Inatt, eller imorse rättare sagt somnade jag vid 04.00 , jag hade nog stressat upp mig lite inför rättegången som var idag.
Jag gick upp vid 07.00 , satte på kaffet jag hade laddat och tog mig en dusch, så när jag kom ur var kaffet färdigt och redo för mig.
Jag gjorde mig iordning, och vid 08.00 kom Lisa och Sandra hit, det blev kaffe igen, innan det var dags att dra iväg.
Lite innan nio var mamma utanför, och vid nio var vi i vänersborg.
Lisa och Sandra gick in med en gång, och jag satt där ute och var lite nervös, jag har ju aldrig varit i en rättegång , varken som vittne eller något annat ..
När jag satt där kom ju vittnesstödet fram och pratade lite med mig, och klockan 10.15 var jag egentligen kallad, men de ropade upp mitt namn redan vid 09.45 ..
När det plingade i högtalarna , så spände jag mig och väntade bara på att de skulle komma, och ja ... Elina Backlund är kallad till sal 3. Usch va mitt hjärta slog.
Jag gick in och direkt när jag satte sig kändes det mycket bättre, även fast jag fortfarande kunde känna mina hjärtslag.
Det gick fort och jag gick ut med en gång , där satt de ytterligare ett vittne fast för en annan händelse , vi satt där och prata och han frågade om en viss person var där inne och jag sa nej, efter ett tag kom jag på en sak och berätta att de satt en hel skolklass där inne, och han gick ju loss.. men jag tänkte att det var lika bra att han fick veta det, så det inte blir som en chock när han går in, för det hade de ju blivit för mig iallafall, tur att jag såg när de gick in.
Det enda vittnet som var kvar för de jag vittna för var Jerry, och han kom i sista sekund.
Det gick sådär, varken jag eller Jerry kommer ju knappt ihåg något, och vi förstår inte varför bara vi är kallade och inte Pontus som egentligen var den som var på platsen först.
Sedan satt vi där under hela alltet , och när det var klart så stod de att de var en annan händelse som skulle tas upp efter allt med Lisa, så vi gick och åt och kom tillbaka men de hade blivit uppskjutet så det blev ej av.
Jag Lisa och Jerry åkte hem hit, tog en kaffe så Jerry fick träffa Iszabella dessutom, han har ju bara träffat henne en gång innan..
Sedan åkte de iväg för att hämta Alicia och lite annat ..
Jag var SÅ trött , att jag la mig på soffan och det kändes som jag skulle dö, jag var vaken en timma efter och sedan slocknade jag bara, vaknade efter en stund av att det var fruktansvärt kallt, så jag gick in och la mig i sängen , och då hade även Bella somnat, så där låg vi allihopa och sov, fast david gick väl upp ganska snabbt och efter Iszabella hade vaknat gick de till Hemköp.
Jag sov vidare, och riktigt djupt dessutom.
David väckte mig för att jag skulle äta , så jag gick upp och min man gjorde iordning maten och gav mig ett glas Cola , helt jävla underbara är han.
Sedan hade han även köpt fikabröd så han var så söt och satte på kaffe och skar upp en bit till mig.
Det är vad som har hänt idag, sedan har vi bara tagit det lugnt framför tvn och Bella somna vid halv nio.

Ne nu ska jag ta och dra mig härifrån och slänga mig på min älskling, jag har varit så otroligt gosig idag :)
Det är ju såååååååååååå gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0