mår lite bättre iallafall!!

Idag var jag som sagt hos min goa barnmorska, hon är helt underbar. Pratade lite om mitt mående och oron kring barnet i magen, men hon sa att när de kom till bebisen så behövde jag bara vara lugn, hon sa att RUL såg ju jätte fint ut, och magen växer precis som den ska, man ser inte ens sträcket på kurvan för den ligger exakt verkligen. Grymt!!
SF-måttet var 25cm, så jag har allt växt 3cm sedan sist, fosterljuden låg på 136 som sist och den slog om i frekvens eller vad hon sa precis som "han" ska sa hon. Vikten tog vi aldrig kommer jag på nu när jag sitter här men hos mamma hade jag nog gått upp något kilo , så jag är allt lugn nu. Ska däremot gå och prata med en kurator , hon hade ordnat de så jag får prata av mig. För de behövs ju som sagt. Men vissa, eller många kuratorer är ju korkade i huvudet så hoppas på att jag får någon bra annars blir de första o sista gången jag går dit.
Förklarade även att jag kände bebisen sparka ner mot "utgången" , som jag säger.. Då sa hon att hon kunde klämma lite på "honom" , och han låg med stjärten neråt så det är inte konstigt om jag känner sparkar från äggstockarna o neråt. Men som hon sa , de är inte först i vecka 35 som dem brukar lägga sig rätt så lillbebis har allt tid på sig att vända sig, och de sker ju liksom på en halv minut. Idag går jag in i vecka 28, alltså 27+0 , snart redan vecka 30. Helt sjukt. :) Men underbart.. Längtar så, och nu mår jag tusen gånger bättre än häromdagen. <3

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Skönt att du mår bättre! Och som jag sagt innan, om det är nåt vad som helst egentligen som gör att ni behöver hjälp med Bella så hör av er :)

2010-04-07 @ 15:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0