Gårdagen slutade på NÄL

gårdagen slutade inte bra!
Vi satt utanför saga, min lillasyster kom förbi med mat ifrån max. (Hon är jätte allergisk mot mjölk)
Det är så illa att hon reagerar värre på de än nötter. Det är mycket hon inte tål men just mjölk och nötter är livfarligt för henne.
Sedan gick hon iväg för att möta Sara. Men hon känner den här konstiga känslan i kroppen att en allergichock är påväg att utlösas. Sara ber då Mikaela ta anapenen (akutspruta) för hon våga inte göra de ifall det skulle bli något.
Mikaela tar då akutsprutan , men när det kommer till torgkiosken faller mikaela ihop och Sara springer efter poliserna som står där, som sedan ringer ambulans. Mamma ber mig springa bort dit, så jag springer allt jag har från Saga, och när jag kommer fram sitter Mikaela på marken och jag ser paniken i henne. Jag hade som tur var mött på Lisa påvägen när jag sprang så hon låg bakom mig hela vägen. Alla stod och grät , men jag försökte hålla mig lugn för mikaelas skull. Men jag kände riktigt hur jag skakade. Mamma var påväg ner till stan.
Jag blir så irriterad för poliserna säger till mikaela " Håll ut  , ambulansen är snart här, jag vet .. lalalala" det går väl förhelevete inte sätta sig in i hennes situation? Jag skriker som en idiot på poliserna vart fan den jävla ambulansen var, får till svar "de kör så fort de kan". De tog säkert en kvart innan de var på plats. ska det ta så lång tid? För en kvart är lång tid för någon som inte får någon luft. Jag ber Mikaela att försöka andas lugnt, och ta djupa andetag. När jag vänder mig om står det 3 jävla idioter , och småler. Va är det roliga? Så jag fråga om de kände mikaela och om inte så kunde de dra därifrån och inte stå och glo. När ambulansen är på plats vill hon gärna att jag åker med, självklart gjorde jag det. När vi kommer in till sjukhuset mår hon lite bättre men syret var väldigt lågt.
Detta är något jag inte vill vara med om igen.
Känslan av att se sin lillasyster skrika efter luft, paniken i henne när hon säger till mig att hon är påväg att dö.
Usch , det gjorde så fruktansvärt ont i mig.
Påvägen hem var mamma så arg att hon körde förbi max och skällde ut dom. Mjölkfritt ska vara mjölkfritt.
Hon fick en hamburgare med mjölk. De får faktiskt vara lite mer uppmärksamma på vad saker och ting innehåller.
Du var så otroligt stark igår Lillasyster, jag vill aldrig mer se dig så.
Jag älskar dig och vill aldrig förlora dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0