Nicole Stephanie Larsen

När fick du reda på att du var gravid?
27/10 2009
Var bebisen planerad? Ja det var hon!
Mådde du illa mycket? Någon morgon vaknade jag med huvudvärk och ingen aptit men annars ingenting.
Hur blev ditt hår? Märkte ingen skillnad.
Hade du mycket halsbränna? Några gånger.
Grät du för ingenting? Ja det kan man verkligen säga!!
Var du känslig? Ja, jag var jätte känslig.
Vad tyckte du inte om för mat? --
Vad gillade du för mat? Kina mat, hamburgare, korv .. (tycker inte om korv speciellt mycket i vanliga fall)
Rökte du? Ja.
När kände du bebisens första sparkar? i vecka 18 - 19 någon gång tror jag.
När började dina förvärkar? Hade förvärkar ett fåtal gånger bara.
Var du ofta orolig? Nej.
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Nej.
Sparkade bebisen mycket? Ne hon var ganska så lugn faktiskt :)
När började du läcka bröstmjölk? Läckte aldrig.
Fick du bristningar? Nej.
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Hon var ju planerad ..
Blödde du nångång? Nej.
Levde du på som vanligt? Ja.
Hur gammal va du när du blev gravid? 20 år.
Hur tog dina föräldrar det? De blev glada :)
Hur tog din partner det? Han blev med glad :)
Vart bodde ni? i Trollhättan
Hur ofta gick du till MVC? Denna gången kändes det som det tog jätte lång tid mellan besökena. Inskrivningen i vecka 12, sedan var det inte något besök förräns vecka 23, sedan gick jag som vanligt och i slutet gick jag varannan vecka.
Vad var ditt sista SF mått? 33 cm.
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? Aldrig :P
Hur många UL gjorde du? 4 gånger..
Hur började din förlossning? Med ett vändningsförsök, som slutade med akut kejsarsnitt då läkarn råka klämma sönder moderkakan.
Hur många timmar tog din förlossning? Hur ska man räkna här ? 20 minuter från beslut till att hon var ute?
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Kejsarsnitt.
Hur mkt var du öppen när du åkte in? --
Vilken smärtlindring tog du? --
Hade ni förberett BB-Väskan? Ja.
Hur var din partner under förlossningen? Han var ej med. Hade ju knappast räknat med att läkarn skulle göra sönder moderkakan, så mamma var det som körde in mig till antenantalen och david var hemma med Iszabella. Men han hade i vilket fall inte fått vara med under kejsarsnittet då jag blev nedsövd, men han var allt på Näl bara några minuter efter de att hon var ute :)
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? --
Blev det komplikationer?
Fick du sy? Ja, snittet ;P
Hur var vikt o längd? 2700gram och 45 cm, och ett huvudomfång på 33cm :) Lilla sessan ..
Ögonfärg? Blåa.
Hårfärg? Mörkt :)
Ammade du? Nej.
Ammar du? Nej.
Hur gammal är bebisen nu? 19 dagar :)
Vad tyckte du om förlossningen? Vill aldrig mer vara med om det som hände mig, ett kejsarsnitt kan jag tänka mig. Men att det blev så hastigt, och jag var inte beredd på vad som hände. Men trots det som hände så mådde lilla Nicole bra när hon var ute, men jag vill inte ens föreställa mig vad som kunde ha hänt. Usch ..
Vill du ha en till? Ja, om en massa massa år isåfall ..
Planerar ni en till? Nej.
När kommer andra barnet? Det blir isåfall tredje, men som sagt .. om  en massa år isåfall.
Hur är erat förhållande? <3 Underbart. .
Hur mkt gick du upp under graviditeten? 8kg.
Vilken vecka födde du i? 36+6
När fick du reda på att du var gravid? 27/10 2009
Var bebisen planerad? Ja det var hon!
Mådde du illa mycket? Någon morgon vaknade jag med huvudvärk och ingen aptit men annars ingenting.
Hur blev ditt hår? Märkte ingen skillnad.
Hade du mycket halsbränna? Några gånger.
Grät du för ingenting? Ja det kan man verkligen säga!!
Var du känslig? Ja, jag var jätte känslig.
Vad tyckte du inte om för mat? --
Vad gillade du för mat? Kina mat, hamburgare, korv .. (tycker inte om korv speciellt mycket i vanliga fall)
När kände du bebisens första sparkar? i vecka 18 - 19 någon gång tror jag.
När började dina förvärkar? Hade förvärkar ett fåtal gånger bara.
Var du ofta orolig? Nej.
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Nej.
Sparkade bebisen mycket? Ne hon var ganska så lugn faktiskt :)
När började du läcka bröstmjölk? Läckte aldrig.
Fick du bristningar? Nej.
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Hon var ju planerad ..
Blödde du nångång? Nej.
Levde du på som vanligt? Ja.
Hur gammal va du när du blev gravid? 20 år.
Hur tog dina föräldrar det? De blev glada :)
Hur tog din partner det? Han blev med glad :)
Vart bodde ni? i Trollhättan
Hur ofta gick du till MVC? Denna gången kändes det som det tog jätte lång tid mellan besökena. Inskrivningen i vecka 12, sedan var det inte något besök förräns vecka 23, sedan gick jag som vanligt och i slutet gick jag varannan vecka.
Vad var ditt sista SF mått? 33 cm.
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? Aldrig :P
Hur många UL gjorde du? 4 gånger..
Hur började din förlossning? Med ett vändningsförsök, som slutade med akut kejsarsnitt då läkarn råka klämma sönder moderkakan.
Hur många timmar tog din förlossning? Hur ska man räkna här ? 20 minuter från beslut till att hon var ute?
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Kejsarsnitt.
Hur mkt var du öppen när du åkte in? --
Vilken smärtlindring tog du? --
Hade ni förberett BB-Väskan? Ja.
Hur var din partner under förlossningen? Han var ej med. Hade ju knappast räknat med att läkarn skulle göra sönder moderkakan, så mamma var det som körde in mig till antenantalen och david var hemma med Iszabella. Men han hade i vilket fall inte fått vara med under kejsarsnittet då jag blev nedsövd, men han var allt på Näl bara några minuter efter de att hon var ute :)
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? --
Blev det komplikationer? --
Fick du sy? Ja, snittet ;P
Hur var vikt o längd? 2700gram och 45 cm, och ett huvudomfång på 33cm :) Lilla sessan ..
Ögonfärg? Blåa.
Hårfärg? Mörkt :)
Ammade du? Nej.
Ammar du? Nej.
Hur gammal är bebisen nu? 19 dagar :)
Vad tyckte du om förlossningen? Vill aldrig mer vara med om det som hände mig, ett kejsarsnitt kan jag tänka mig. Men att det blev så hastigt, och jag var inte beredd på vad som hände. Men trots det som hände så mådde lilla Nicole bra när hon var ute, men jag vill inte ens föreställa mig vad som kunde ha hänt. Usch ..
Vill du ha en till? Ja, om en massa massa år isåfall ..
Planerar ni en till? Nej.
När kommer andra barnet? Det blir isåfall tredje, men som sagt .. om  en massa år isåfall.
Hur är erat förhållande? <3 Underbart. .
Hur mkt gick du upp under graviditeten? 8kg.
Vilken vecka födde du i? 36+6

Kommentarer
Postat av: Linda

jag snor denna av dig =) har letat efter en sådan här med massa frågor om förlossningen men inte hittat någon passande till bloggen =) hoppas det är okej :)

2010-07-06 @ 08:30:09
URL: http://melly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0