Näl nästa !

Var som sagt på mvc, eftersom att jag är i vecka 37 hade vi samtal om tankar kring förlossningen, frågor kring graviditeten och lite annat så det tog ett tag innan vi kom till de vanliga kontrollerna.
Men sedan fick jag lägga mig där och jag förväntade mig inte att hon skulle vara osäker denna gång eftersom att hon hittade huvudet där nere sist. Men hon var säker på att stjärten var upp, men nej nu hitta hon inte huvudet igen.
Så hon tog in sin kollega, som sa att det var säkrast med ett ultraljud. Så klockan halv 4 nu på eftermiddagen har vi tid på antenatalen. Hoppas att lillskiten ligger med huvudet neråt. Orkar inte med vändningsförsök och grejer.
Ska se om de kanske kan göra en viktskattning också, tror det är en väldigt liten bebis vi kommer att få .
Iallafall, sf-måttet var 33cm , en 1 cm sedan förra veckan. Vikten var 57kg, så hade gått upp drygt en halvt kilo. Hjärtljuden GLÖMDE jag faktiskt att fråga om, men de berodde nog på att jag blev lite ställd angående hur h'n låg.
Ska till henne igen den 29/6 - då jag hade mitt första BF , bara av en slump blev det den dagen, vem vet kanske inte ens kommer då? :) Jaja, jag uppdaterar mer om läget när vi kommer ifrån NÄL. Ha de bra allihopa ute i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0