Det är svårt när man inte får!

Jag har velat sluta röka flera gånger, men motivationen har liksom aldrig funnits och det måste de om man ska sluta. Det är absolut inte bra att röka när man är gravid, jag vet det men bara för att jag inte får röka - gör jag det ännu mer! Tro mig, då jag ska undvika saker gör jag de istället.
Men idag när vi var på bvc , pratade jag med läkaren och han sa att jag fick tugga Nicotinell men inte äta slutaröka tabletter osv, så skrev han även upp mig till en handledare som har hand om rökavvänjning och sådant.  Så efter bvc gick vi till Apoteket och köpte Nicotinell .
Så vi får se vart detta leder denna gång, jag behöver verkligen hjälp med detta för det är något som verkligen tar på en. Ska bli så skönt att få komma på möte med hon på rökavvänjningen också.

Oj trodde detta redan var publicerat men det var de ej, men detta skrev jag i förrgår tror jag.
Har inte tagit mig ens ett bloss sedan i onsdag 3/3 . Jag är riktigt stolt över mig själv och jag känner faktiskt inget sug längre. Tuggar heller inte många tuggummin. Har mitt första på hela dagen i munnen nu.
Ska snart iväg till affären här, och då tänkte jag köpa en påse med vanliga tuggummin så man inte blir så beroende av dessa. Jag är jätte glad och david är verkligem impad, jag har inte ens nämnt att jag vill ta en cigg.
Nu jäklar! :)





Kommentarer
Postat av: Jen

du kommer klara det, riktigt bra gjort!

2010-03-05 @ 16:56:55
URL: http://jennickanielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0