Bella & Lillbebis.

Illamående i början på grav. med:
Bella - Ja, väldigt mycket.
Lillb, - Ja, fast ytterst lite.
Hormonrand med:
Bella - Ja.
Lillb. - Ja, fast inte lika tydlig.
Halsbränna med:
Bella - Nej.
Lillb. - Ja, några gånger.
När sparkarna började:
Bella - vecka 18
Lillb. - vecka 18,5-20 någon gång.
Viktuppgång:
Bella - 10 kg - inskrivningen.
Lillb. - hittills 7,5-8kg.
Mycket vätska:
Bella - Ja.
Lillb. . Nej.
Humörsvängningar:
Bella - Nej, var jätte lugn av mig.
Lillb. - MONSTER!!!!
Magen och kropp:
Bella - Med Bella var magen inte bred men heller inte putig, man kunde nästan inte se att jag var gravid bakifrån. Jag la på mig mycket på ben,lår och rumpa. Hade jätte mycket vätska i kroppen, framförallt i ansiktet.
Lillb. - Hittills har jag bara fått "mage", tycker inte den skiljer sig något från förra grav, förutom att jag är mindre denna gången. Men jag har inte lagt på mig någon annanstans, lite på brösten kanske, men inget på ben, lår och rumpa iallafall :P , och definitivt ingen vätska.
Kommer inte på mycket mer att jämföra , men lägger till om det dyker upp något. Lite roligt att se lik- och olikheter mellan graviditeterna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0