Med Bella & Lillbebis.


Detta blev ju jätte konstigt men det får vara såhär . .

Graviditetsfrågor!

När fick du reda på att du var gravid?
Med Bella 22/6-2008 , Med Lillbebis 27/10-2009

Var bebisen planerad?
Båda barnen har varit planerade.

Mår/mådde du illa mycket?
Med Iszabella mådde jag dåligt, men inte denna gång.

Hur blev ditt hår?
Med Bella - finare, denna gången har jag inte märkt någon skillnad.

Har du mycket halsbränna?
Jag har haft det en gång och det var under denna graviditet. Under flytten. Fy!!

Gråter du för ingenting?
Med Bella var jag inte känslig och grät inte en enda gång. Denna gången har jag haft hormoner som heter duga, gråtit som en idiot.

Är du känslig?
Inte med Bella, men denna gången ja!

Vad gillar du för mat?
Det mesta.

När kände du bebisens första sparkar?
Med Bella, i vecka 18 någon gång tror jag, och med denna lill- kände jag de någon vecka senare. (Man behöver inte känna de tidigare för man är omföderska)

Är du ofta orolig? Nej.

När började du läcka bröstmjölk?
Har aldrig läckt bröstmjölk.

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker?
Nej.

Sparkar bebisen mycket?
Bella sparkade jämt och var sjövild, men denna lilla krabat är väldigt lugn :) .

Har du bristningar?
Nej inte en enda, hittills..

Hur kommer det sig att du behöll bebisen?
För att det va de vi ville!!

Har du blödigt någongång?
Ja, blödde då jag egentligen skulle haft min mens då jag vänta Bella. Denna gången har jag inte blött något.

Förändrades något eller lever du på som vanligt?
Lever som vanligt.

Hur gammal var du när du blev gravid?
Med Bella var jag 18 år, men var 19 när hon föddes. Och denna gången var jag 20 år.

Hur tog dina föräldrar det?
De blev glada. :) Min mamma fick ju mig samma månad hon fyllde 16 år, så hon är nu 36 år och snart mormor till två underbara barn. Så jag kan ju inte påstå att jag är ung - mamma och hon hade nog inget att säga till om själv ;).

Hur tog din partner det?
Ja det var ju vi båda som planerade dessa små liv, så jag antar att han var/är glad. :P

Vart/var bodde du/ni?
När vi vänta Bella bodde vi i en 1:a i stavre, sedan flyttade vid till en större lägenhet i lextorp , en tvåa.. och nu bor vi i en trea på hjortmossen i trollhättan.

Hur ofta går du till mvc?
Nu varannan vecka.

Hur vill du att din förlossning skulle se ut?
Jaa, förlossningen med Bella gick nästintill precis som jag ville ha den. Ta värk för värk , försöka ta det lugnt och med endast lustgas.. och allt blev så bra så, förutom lite minnesluckor här och där men det är nog inte så ovanligt. Denna gången tänker jag nog likadant, vill helst slippa ryggbedövningen men testar gärna andra smärtlindringar. Är inte nålrädd men de finns ju både för och nackdelar med den ryggbedövningen, och man vill helst inte att hela förlossningen stannar upp. Vilket den kan göra om man tar den bedövningen. Men har man jätte ont och inget annat hjälper, så vad har man för val? :) Denna gången ska jag iallafall inte föda knästående.

Vem/vilka ska vara med på förlossningen? 
Förlossningen med Bella, var min mamma och min sambo David med , alltså pappan .. Denna gången blir det bara jag och David :) .


Kommentarer
Postat av: Jen

Tar denna från dig ;P

2010-05-12 @ 20:04:11
Postat av: Jennie Hafstad

Nu är de inte långt kvar för dig sötnos :) Åh, längtar efter att få lukta nyfödd igen, lånar din lilla någon minut sedan och andas in lite ungdom. haha :D

Snor också denna från dig, den va rolig :)

2010-05-12 @ 20:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0