Nicole <3

Idag vägde Nicole 6110gram, och längden var 57cm. Kort och tjock ..
Skönt att hon går upp bra, hon ligger allt över kurvan i vikten men det är underbart.
Älskar hennes knubbiga lår, äter nästan upp dom.
Blev väldigt irriterad idag på BVC. Nicole låter hela tiden täppt i näsan så jag sa till om det och då hämtade sköterskan in läkaren så han kunde ta en titt på henne. Han lyssnade på hjärtat och allt såg bra ut, sedan skulle han även lyssna vid ryggen på henne. Nicole har haft sedan hon föddes ett födelsemärke/blåmärke bak i ryggen .. Antagligen är det ett blåmärke då jag tror hon har legat klämd vid mitt revben eftersom hon låg i säte.
När läkaren ser detta så frågar han mig om hon har ramlat? Kan en 3 månaders bebis ramla? Nej, det han syftade på var om jag hade tappat henne. Jag blev så förbannad och berättade som det var. Seriös.. Jag vet inte ens vad jag ska säga när jag tänker på det. Man blir ju ledsen. Vad tror dom? Det finns ju vissa somtappar sina barn, men det ger mig faktiskt en gåta för hur KAN du tappa ett barn som knappt rör sig, det är nästan helt omöjligt. Enligt mig iallafall. åh ..
Första bilden är när vi precis har kommit hem från BB då vägde hon lite under födelsevikten som var 2700gram, och den andra är tagen idag, 3 månader och 1 dag och vi har blivit en riktig knubbis :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det e just det ... frågat om hon rammlat???

Kanske är ett smultrons märke ??



Fina barn har du iaf!

2010-09-17 @ 20:50:36
URL: http://kidsensmamma.blogspot.com
Postat av: Svärmor/farmor

Kollade Davids bvc-kort.När han var drygt 3 mån(en vecka innan),så vägde han 7430 g o var 66,5 cm lång.

2010-09-18 @ 22:18:57
Postat av: Isabel

Vilken mysig liten sötnos!

2010-09-19 @ 05:03:58
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0